UKK: Festhome TV

NÄYTÖSTEN KATSELU

Voiko näytöksiä katsoa mobiililaitteilla?
Festhome-sivusto toimii verkkoselaimen (esim. Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge) kautta. Elokuvia voi katsoa mobiililaitteilla, tableteilla ja tietokoneilla, kunhan niissä on verkkoselain. Safari-selain on tuottanut ongelmia, joten suosittelemme muita selaimia.

Suosittelemme, että kokeilet etukäteen Festhome TV:n toimivuutta omalla laitteellasi katsomalla palvelusta ilmaisen Tampereen elokuvajuhlien trailerin. Traileri käynnistyy painamalla nappia ”Get session ticket 0€.” Trailerin katselu ei edellytä pankkikortin tietoja eikä muunkaan maksupalvelun käyttämistä.

Näytöksen katsomisessa on ongelmia

  • Kokeile avata selaimesi Incognito / Private / Yksityinen selaus -moodiin.
  • Tyhjennä selaimesi välimuisti. (Toiminto löytyy eri selaimissa eri paikoista, esimerkiksi: Asetukset -> Historia -> Poista selaustiedot)
  • Jos katsot elokuvaa tietokoneella, jossa on VPN-yhteys (Virtual Private Network), sen pois käytöstä ottaminen katselun ajaksi voi auttaa.
  • Tarkistathan myös, että verkkoyhteydessäsi ei ole ongelmia. Voit myös kokeilla katselulaitteen yhdistämistä kotilaajakaistan sijaan kännykän mobiilinettiin.
  • Tarkista vielä, että olet ottanut mainosten esto-ohjelman pois käytöstä.

Mitä ”This video file cannot be played. (Error Code: 232011)” tarkoittaa?
Tämä tarkoittaa sitä, että selain ei ole enää yhteydessä videoon: sivu on esimerkiksi ollut auki liian kauan. Päivitäthän sivun (pyöreä nuoli selaimen vasemmassa yläreunassa). Selaimessa voi myös olla erityiset asetukset tai palomuuri estää videon katsomisen. Kokeile vaihtaa selainta.

Yritän ostaa lippua näytökseen, mutta saan ilmoituksen ”You already have a ticket”.

Olet jo ostanut onnistuneesti lipun näytökseen ja katseluoikeutesi on voimassa. Et voi tällöin ostaa uutta lippua samaan näytökseen. Nauti siis näytöksestä, kaikki on kunnossa.

Jos haluat jostain syystä ostaa kaksi lippua samaan näytökseen tai yksittäisen lipun lahjaksi, vaikka sinulla on jo festivaalipassi, ostos täytyy tehdä eri tunnuksilla.

Voiko näytöksen katsoa ulkomailta?
Kaikki näytökset ovat katseltavissa vain Suomessa. Poikkeuksena akkreditoituneet vieraat, jotka voivat katsella näytöksiä maailmanlaajuisesti.

En saa näytöstä näkymään älytelevisiollani.
Valitettavasti kaikkien älytelevisioiden selaimet eivät tue Festhomen käyttämää kopiosuojausta. Jos saat elokuvan näkymään muulla laitteella (esimerkiksi tietokone tai tabletti), niin voit kytkeä siitä kuvan televisioosi esim. HDMI-kaapelilla tai Chromecastilla.

Mitä voin tehdä, jos elokuvan ääni menee epätahtiin kuvan kanssa?
Jos elokuvan ääni menee esimerkiksi lyhyen nettikatkoksen takia epätahtiin, kokeile hypätä aikajanalla sekunti tai pari eteenpäin.

LIPUT

Voinko maksaa lippuni virikeseteleillä?
Valitettavasti  Festhome TV -palvelun verkkolipunmyynnissä virikesetelit eivät käy maksuvälineenä.

Voiko yhdellä lipulla katsoa näytöksen monta kertaa?
Yhdellä lipulla voi katsoa elokuvan niin monta kertaa kuin haluat 24 tunnin aikana. Online-passilla voit katsella saatavilla olevia näytöksiä rajattomasti 6.–17.3. välisenä aikana.

Kuinka kauan lunastamani yksittäinen näytös on katsottavissa?
Näytös on katsottavissa lipun ostohetkestä 24 tuntia. Ennakkomyynnistä ostettujen lippujen katseluoikeus alkaa siitä hetkestä, kun syötät koodin Festhome TV -palveluun.

Voiko samaan näytökseen ostaa kaksi lippua?
Samalla sähköpostilla ei voi ostaa kerralla kahta lippua. Jos haluat ostaa toisen lipun samaan näytökseen, se onnistuu vain rekisteröitymällä Festhomeen toisella sähköpostitilillä tai odottamalla, että ensimmäisen lipun katseluoikeus on päättynyt. Jos haluat ostaa kerralla useita lippuja samaan näytökseen, ota yhteyttä films@tff.fi.

Lipunostossa on ongelmia?

  • Olethan rekisteröitynyt palveluun ja kirjautunut sisälle? Ohjeet rekisteröitymiseen.
  • Safari-selain on tuottanut ongelmia, joten suosittelemme muita selaimia.
  • Olethan sallinut internet- ja ulkomaanmaksut pankki-/luottokortillesi?

Miksi “Buy session” -painike on hävinnyt elokuvan kohdalta?
”Buy session” -painike näkyy vain yksittäisen näytöksen sivulla. Painike ei näy sivulla, jolla on listattu kaikki festivaalin näytökset. Jos painiketta ei näy näytössivullakaan, tämä tarkoittaa sitä, että olet jo ostanut lipun kyseiseen elokuvaan. Tällöin näytöksen sivulla lukee “You already have a ticket for this film”.

Löydät ostetut elokuvat ja kuitin ostoksistasi, kun klikkaat sivun oikeassa yläkulmassa olevan “profiilikuvan” alavalikon kohdasta ”Purchases” (5. kohta ylhäältä).

Mistä löydän jo ostamani liput?
Kun olet kirjautuneena Festhome-sivustolle, pääset automaattisesti katsomaan ne näytökset, joihin olet jo ostanut liput. Mene kyseisen näytöksen omalle sivulle (Programme Search -> valitse haluamasi näytös). Näytöksen sivulla näkyy painike “Watch”, jota klikkaamalla pääset katsomaan näytöstä.

Löydät myös ostetut elokuvat sekä kuitin ostoksistasi, kun klikkaat sivun oikeassa yläkulmassa olevan “profiilikuvan” alavalikon kohdasta ”Purchases” (5. kohta).

Voiko lipun perua?
Valitettavasti Festhome-palvelussa ei voi perua jo ostettua lippua. Tarkistathan maksuvaiheessa, että olet ostamassa lippua oikeaan elokuvaan.

Kuinka pitkä katseluoikeus online-passilla on?
Passilla kaikki elokuvat ovat katsottavissa ke 6.3. klo 12.00 – su 17.3. klo 23.59.

Onko elokuvien katselukertojen määrää rajoitettu?
Katselukertojen määrää ei ole rajoitettu.

TEKSTITYKSET

Miten saan valittua haluamani tekstityskielen? 

  1. Aloita elokuvan katselu
  2. Paina katseluruudun oikeasta alalaidasta neliö-merkkiä, jossa lukee CC.
  3. Ruutuun ilmestyy valikko, josta voit valita haluamasi tekstityskielen.

Saatavilla olevat tekstityskielet vaihtelevat elokuvakohtaisesti. Monissa englannin- tai suomenkielisissä elokuvissa ei ole tekstitystä.

Joissain elokuvissa valitsemasi tekstityskielen alta saattaa vilkkua osia erikielisestä tekstityksestä. Tämä johtuu siitä, että elokuva on toimitettu festivaalille tekstitys kuvaan kiinteästi liitettynä. Vika ei siis ole Festhomessa eikä katselulaitteessasi.

Huom! Safari-selain saattaa joissain tilanteissa näyttää tekstitysvalintojen nimet väärin: esimerkiksi suomenkieliset tekstit saattavatkin olla “English”-valinnan takana. Kokeile tällöin tarjolla olevat vaihtoehdot läpi, kunnes löydät haluamasi tekstityskielen.

Vieläkin ongelmia?

Ongelmatilanteissa voit ottaa yhteyttä festivaalin omaan Festhome TV -neuvontaan  puhelimitse tai sähköpostilla.

Sähköposti: films@tff.fi

Teknisiin seikkoihin liittyviä kysymyksiä voi esittää myös englanniksi Festhome TV-sivuston kautta. Saat neuvontachatin auki ylälaidan “technical support”-mutteria klikkaamalla.